Editace 100 % obsahu webu s technologicky kvalitní šablonou

Pavel Mareš
Pavel Mareš

21. 08. 2021
wordpress

Ediatce obsahu je pro klienta i nás jako zhotovitele základ. Na webu musí být možnost upravit 100 % obsahu v rámci minuty.

Editace 100 % obsahu webu s technologicky kvalitní šablonou

V našem týmu jsme si dělali zběžnou analýzu součtu projektů, na kterých jsme buď výrazně spolupracovali nebo je přímo vytvářeli. V konečném důsledku se pohybujeme nad hranicí celkem 500 projektů s rozsahem nejen v ČR a Evropě, ale i v Severní Americe.

A tedy po více než 8 letech praxe v oboru a stovkách projektů víme, že náš klient potřebuji v první řadě opravit obsah bez naší pomoci. Naším cílem tak je vždy doručit web, v němž si klient upraví 100 % obsahu.

Na příkladu níže lze vidět 2 případy. Jednak editace tzv. bloku a překlady. Blok je část stránky. Z bloků pak stavíte celý web. V našem případě je vidět „Hero“, jehož cílem je být první viditelný na stránce a zaujmout (screenshot z webu invest-design.com).

Stačí zvolit obrázek, sepsat text jako ve „Wordu“ a přidat tlačítko. To je vše.

 

Jak běžně fungují překlady?

Běžně WordPress funguje na bázi PO a MO souborů. Programátor je musí vygenerovat, správně zanechat v šabloně. Pokud klient chce překlady, dodá se mu soubor nebo klient dodá texty a ty se vloží. Celá iterace je zdlouhavá a nikoho nebaví.

 

My to děláme jinak

Abychom celou uživatelskou zkušenost pro klienta i pro nás zpříjemnili, všechny weby tvoříme s myšlenkou vícero jazyků pomocí pluginu Polylang. Od začátku s námi máte tedy 100% jistotu, že překlad webu není problém.

A jak se tedy překládá? V administraci. Pohodlně. Polylang totiž má obrovskou základnu uživatelů včetně vývojářů. Existuje tedy plugin, který vezme texty přímo ze šablony, aniž by programátor musel cokoliv dělat, a načte je v administraci.

Klient popřípadě kdokoliv pak může jen překládat texty, vše se ihned promítne do webu a všichni jsou spokojeni.

 

A co editace hůře dostupného obsahu?

Ve WordPressu existuje něco, co se jmenuje „Přizpůsobit“. Bohužel s touto funkcí se špatně pracuje. A tak máme v administraci pro takové případy možnost si dodat pole, do nichž si vložíme co je třeba.

Bavíme se například o logu, nebo Google Analytics kódu. Níže můžete vidět, jak to přesně vypadá. Včetně volby a nastavení patičky, jíž vidíte na našem webu. Během několika málo vteřin si upravíme co je třeba, aniž by bylo nutné volat programátorovi.